2020. március 9-én került sor a négy ország találkozójára Pécsett.
A pécsi iskola bemutatta jógyakorlatként az állatasszisztált terápiát és az állatasszisztált tanórát közlekedésbiztonság témakörében. A külföldi kollégák először elméleti előadást hallgattak a 2013 óta működő tevékenységről. Elmondtuk, hogy az állatasszisztált tevékenység kezdetben egy részképességet fejlesztő általános terápiás tevékenység volt. 2018-ban került kidolgozásra egy
speciális, közlekedésbiztonságot segítő terápiás módszer. Bemutatásra került Power Point segítségével a módszer története, a megvalósítás menete, a terápiaként és a tanórák részeként beépített módszer kedvező hatásai. Az előadás részét képezte egy kisfilm, mely ízelítőt adott az elmúlt 6 év munkájáról.
Az elméleti előadásokat gyakorlati bemutató követte. A külföldi kollégák kollégák állatasszisztált terápiás foglalkozást és állatasszisztált tanórát látogattak meg. A bemutatók kifejezetten erre a célra kialakított teremben zajlottak olyan speciális eszközökkel, melyek a közlekedési ismeretek elsajátítását segítették elő (kresz táblák, jelzőlámpa, bóják, gyalogos átkelőhely stb.). A látogatások végén szakmai
megbeszélésre került sor. A pécsi iskola pedagógusai beszámoltak tapasztalataikról és ötletekkel igyekeztek segíteni külföldi kollégáikat. Szóba került a terápiás kutyák kiválasztása, kiképzése és a vizsga menete. Szóba került egy későbbi közös munka lehetősége, mely egy feladatgyűjtemény kidolgozását jelenti az állatasszisztált terápia közlekedésbiztonságot segítő témakörében.
A feladatokat gyerekek mutatták be, de utána interaktívvá téve a bemutatót a kollégák közvetlenül is részt vehettek a feladatok kipróbálásában.
A speciális program mellett természetesen megismerkedtek az iskolában folyó egyéb terápiás lehetőségekkel és hospitálhattak zeneterápián, mozgásterápián és tanórákon egyaránt. A szakmai hét utolsó programjaként összeült a két iskola támogató csoportja és megbeszélték a következő félév munkáját.
A tevékenységen részt vettek a helyi iskola diákjai és pedagógusai. Kötetlen beszélgetéseken beszámoltak a tevékenység közvetlenül is érezhető hatásairól. A közös megbeszélésre, különböző fogyatékossági területről, meghívót kaptak a gyerekek szülei. A közös megbeszélésen a szülők elmondták, hogy mennyire fontosnak tartják az önálló életvitel kialakítása szempontjából a biztonságos
közlekedés alapjainak elsajátítását.
A három külföldi iskola tanárai nem ismerték az állatasszisztált terápiát. Nem tudták, hogy mi a feladata egy kutyának a terápia során, illetve milyen fejlesztésekre használható fel a kutya egy terápiás foglalkozás, illetve egy tanóra során. A hagyományos részképességek fejlesztésén túl megismerkedtek egy speciális módszerrel, mely a közlekedés biztonságát igyekszik megteremteni a sérült gyerekek körében. Ízelítőt kaptak egy olyan speciális munkáról, mely a játékosságra épít, ám a kötetlen foglalkozás alatt olyan ismeretek megtanulását és elmélyítését teszi lehetővé, akár egy hagyományos tanóra. A kollégák látták, hogy a gyerekek a foglalkozások alatt végig motiváltak voltak, és az ismereteket képessé váltak a gyakorlatban is alkalmazni. A kutya jelenléte megnyugtatóan hatott mindenkire, magatartási problémák nem fordultak elő. A gyerekek szerettek volna több órát is eltölteni a foglalkozáson.
A kollégák meglepetten tapasztalták azt a különleges kapcsolatot, mely a foglalkozások alatt a gyerekek és a kutya között jött létre.
A módszer elismerést és rendkívüli érdeklődést váltott ki a kollégák körében. Közösen kerestük a lehetőségeket az országokon belül hasonló munka megteremtésére.
Az eseményhez tartozó fotóalbum az alábbi linken érhető el: