Négy ország találkozója – Mesejóga/Jógyakorlat bemutatása a külföldi intézményeknek – 2020. szeptember

Mesejóga jógyakorlatának megismerése a külföldi intézményekben

A mesejóga lényege, hogy a gyerekek egy történet elmesélése során kellemesen ellazulnak, majd a történet egyes elemeit jóga mozdulatokkal megjelenítik. A történet egy tengerpartra utazást jelenített meg, amiben a gyerekek buszra szálltak, utaztak, majd gyalogoltak. Míg lejutottak a tengerpartra különböző élőlényeket, építményeket láttak. Mind az utazás egyes elemei, mind pedig a látottak a gyerekek mozdulataiban különféle módon megjelenítésre kerültek. A történetet egy pedagógus mesélte, a mozdulatokat kollégájával együtt bemutatták a gyerekeknek, akik leutánozták a jóga mozdulatokat. Az előadást végig halk, meditatív zene kísérte, a gyerekek jóga szőnyegen végezték a gyakorlatokat. A gyakorlatok fejlesztették a gyerekek figyelmét, emlékezetét és mozgáskultúráját. A lazító gyakorlatok, meditatív zene pedig jó hatást gyakorolt a gyermekek pszichéjére, oldva a mindennapi stresszes helyzetek keltette negatív indulatokat.
A gyerekek jókedvűen beleélték magukat a mesebeli utazásba. Mi nézők, szintén megfeledkezve a napi gondokról, érdeklődve figyeltük az asszociatív
párhuzamokat a megjelenített mozdulatok és a megjelenített tárgyak és személyek között.
A bemutatón részt vettek a helyi diákok, az iskola pedagógusai és a projektben részt vevő többi ország pedagógusai. Az eseményről a helyi média tudósított és
ezzel mind a találkozó, mind pedig a mesejóga tartalma eljutott az országban működő valamennyi oktatási intézményhez.

A tevékenység megismerése lehetőséget ad arra, hogy a partnerségben részt vevő országok megismerjék a mesejóga szakmai módszertanát és azt saját iskolájukban gyerekeik körében alkalmazzák. A speciális iskolában nagy
problémát jelent, hogy a gyerek gyakran frusztráltan érkezik az otthoni környezetből az iskolába. A pszichés terhek csökkentésére jó lehetőség bevezetni akár napi szinten a mesejóga alkalmazását. A kis történetek, miközben érdekesek és szórakoztatóak, fejlesztik a gyerekek képzelő erejét, kreativitását. A pedagógusok mozdulatainak leutánzása fejleszti a gyerekek figyelmét, mozgását, miközben örömforrást ad a végrehajtott hibátlan mozdulatsor. A bemutatón részt vevő pedagógusok a bemutatót követően hosszasan beszélgettek egymással a módszerről és annak adaptálási lehetőségeiről. Szóba került a szülők bevonása a jóga folyamatába. A jóga mozdulatainak gyakorlása ugyanis otthoni környezetben is kivitelezhető. A szülővel végzett közös gyakorlás megerősíti a szülő-gyermek kapcsolatot, miközben lehetőséget ad arra, hogy mindketten ellazuljanak.

Az eseményhez tartozó fotóalbum az alábbi linken érhető el:

Fényképek

Újságcikk

Újságcikk