Autizmussal és ADHD-val küzdő tanulók megértése és támogatása

Erasmus+ Firenze 2024.04.01.-06.

 

Ez volt életem első Erasmus+ programja. Kollégák beszámolóiból, baráti beszélgetésekből körvonalazódott egy kép bennem erről, és bevallom sokkal klasszabb dolgot alkotott az élet, mint amit az én fantáziám kreált.

Mivel az Erasmus+ program a 2021–2027-es időszakban kiemelt hangsúlyt fektet a társadalmi befogadásra, így óriási lehetőségem adódott, hogy Firenzében részt vegyek egy kurzuson EUROPASS szervezésében., melynek címe Az autizmussal és ADHD-val küzdő tanulók megértése és támogatása .

A programnak köszönhetően megvalósulhatott, hogy a különböző országokban aktív pedagógiai munkát végző kollégákkal élő kapcsolatteremtés, tapasztalat- és véleménycsere alakuljon ki.

Olyan pedagógiai módszereket ismertem meg melyek az adott országokban már beváltak. Ugyanakkor a hazánkban alkalmazott autizmus specifikus módszerek bemutatására is lehetőségem nyílott.

A kurzuson való részvételnek köszönhetően iskolámban az autizmussal élő tanulók aktív cselevésen alapuló projektorientált oktatásának keretében az iskolaudvaron növényeket telepítettünk. A kollégák, szülők és támogatóink segítségével megszépült a gyermekek játszóterét körülölelő környezet. Tanulóink az iskolai tanítási órákba beépítve és a nyári szünetben is gondozzák a kiskerteket, locsolják a virágokat.

Intézményünk Szakmai napjainak keretén belül több előadáson is megosztottam érdeklődő kollégáimmal a kurzuson való részvétel értékes tapasztalatait, a megszerzett tudásanyag morzsáit és személyes élményeimet is.

 

János Józsefné